Navigation Menu

Eljáró szerveknek

Tájékoztató

Az elektronikus rendszer használatához az eljáró szervek – az első, hatáskörükbe tartozó közérdekű/visszaélés bejelentés benyújtásakor – levélben kapják meg az ún. regisztrációs kódot, melynek segítségével az Eljáró szervek menüpont alatt regisztrálniuk, majd bejelentkezniük szükséges. A regisztráció során célszerű olyan felhasználónevet, jelszót és email címet megadni, melyhez a kapcsolattartóként kijelölt, illetve távolléte esetén az őt helyettesítő személy folyamatos hozzáférése biztosított, tekintettel arra, hogy a továbbiakban a szervezet hatáskörébe tartozó közérdekű/visszaélés bejelentések benyújtásáról kizárólag elektronikus úton érkezik értesítés, és azok elintézése is ezen a felületen, a megadott felhasználónév és jelszó használatával történhet.

Az elektronikus rendszeren keresztül érkezett bejelentéseknél az eljáró szerveknek nincs lehetőségük az ügy áttételére. Amennyiben tehát a közérdekű/visszaélés bejelentés elintézésére nincs hatáskörük, vagy nem illetékesek, az erről szóló tájékoztatást a rendszerbe kell feltölteni, ezt követően az AJBH fogja megkeresni és a rendszerben rögzíteni a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező eljáró szervet.

GYIK

Ügyintézés/eljáró szervek menüpontban az elfelejtett jelszó menüpont alatt igényelhet új jelszót, amelyet a rendszer az eljáró szerv által a regisztráció során megadott email címre fog küldeni.

Telefonon (06-1-475-7100, 06-80-215-000 zöldszám), illetve emailben – kozerdekubejelentes@ajbh.hu – keresse az AJBH-t.

Amennyiben az eljáró szerv további tájékoztatást az ügyről nem kíván adni úgy (válasz lezárással) zárólevélként, amennyiben további tájékoztatás feltöltését tervezi, úgy (információkérés/tájékoztatás) közbenső tájékoztatásként szükséges a dokumentumokat feltölteni. Az eljáró szervek – hiánypótlás (kérése) dokumentumtípus kiválasztásával – hiánypótlással is élhetnek a bejelentő felé.

Amennyiben az eljáró szerv hatáskörének hiányát állapítja meg az ügyben, úgy ilyen tartalommal szükséges a válaszlevelének (információkérés/tájékoztatás) közbenső tájékoztatás feltöltése. Ezt követően a hivatalunk gondoskodik az ügy áttételéről.

Az eljáró szerv a bejelentő – és nem az alapvető jogok biztosa – számára nyújt tájékoztatást a védett elektronikus rendszerben rögzített válaszlevelében.

Telefonon vagy emailben – kozerdekubejelentes@ajbh.hu – keresse az ügyfélszolgálatot.

Navigation Menu