Kérelem benyújtása
Egyenlő Bánásmódért Felelős Főigazgatóság
Kérelem benyújtása
Az alapvető jogok biztosához a hatósági eljárás lefolytatása iránti kérelmet az alábbi módokon lehet előterjeszteni:
- Írásban (papír alapon) aláírással ellátva postai kézbesítés útján az alábbi címre
(Alapvető Jogok Biztosának Hivatala Egyenlő Bánásmódért Felelős Főigazgatóság 1387 Budapest Pf. 40.). -
Elektronikusan a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben (Dáptv.) meghatározott módon, az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás ( e-Papír ) útján.E-mail útján benyújtott kérelemre közigazgatási hatósági eljárás nem indítható.
- Személyesen az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala Ügyfélszolgálatán – a (06-1-) 475-7100; (06-1-) 475-7129 telefonszámokon kért előzetes időpontfoglalást követően - az ügyfélfogadás során jegyzőkönyvbe mondva és
- az ombudsman területi irodáiban.
A kérelemnek a következőket kell tartalmaznia:
- a kérelmező nevét és lakóhelyét (levelezési címét);
- a bepanaszolt (sérelmet okozó) szerv, személy nevét és címét;
- a sérelem bekövetkezésének időpontját;
- a sérelmezett intézkedés, magatartás pontos leírását, a körülmények részletes ismertetésével és az azokat alátámasztó – rendelkezésre álló – dokumentumok csatolásával;
- milyen okból (milyen védett tulajdonsága miatt) érte a sérelem;
- az ügyben indított-e a kérelmező bíróság, vagy más hatóság előtt eljárást;
- a papír alapon benyújtott kérelem esetén a kérelmező aláírását;
- képviselet esetén a képviseleti jogosultság igazolását;
- közigazgatási hatósági eljárás lefolytatására irányuló határozott kérelmet;
- beadványában tüntesse fel, hogy az Egyenlő Bánásmódért Felelős Főigazgatóság eljárását kéri