Navigation Menu

Egyenlő Bánásmódért Felelős Főigazgatóság

Responsive Image

Kérelem benyújtása

Az alapvető jogok biztosához a hatósági eljárás lefolytatása iránti kérelmet az alábbi módokon lehet előterjeszteni:
  • Írásban (papír alapon) aláírással ellátva postai kézbesítés útján az alábbi címre
    (Alapvető Jogok Biztosának Hivatala Egyenlő Bánásmódért Felelős Főigazgatóság 1387 Budapest Pf. 40.).
  • Elektronikusan  a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben (Dáptv.) meghatározott módon, az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás  ( e-Papír ) útján.
    E-mail útján benyújtott kérelemre közigazgatási hatósági eljárás nem indítható.
  • Személyesen az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala Ügyfélszolgálatán – a (06-1-) 475-7100; (06-1-) 475-7129  telefonszámokon kért előzetes időpontfoglalást követően - az ügyfélfogadás során jegyzőkönyvbe mondva és 
  • az ombudsman területi irodáiban. 

kérelemnek a következőket kell tartalmaznia:

  • a kérelmező nevét és lakóhelyét (levelezési címét);
  • a bepanaszolt (sérelmet okozó) szerv, személy nevét és címét;
  • a sérelem bekövetkezésének időpontját;
  • a sérelmezett intézkedés, magatartás pontos leírását, a körülmények részletes ismertetésével és az azokat alátámasztó – rendelkezésre álló – dokumentumok csatolásával;
  • milyen okból (milyen védett tulajdonsága miatt) érte a sérelem;
  • az ügyben indított-e a kérelmező bíróság, vagy más hatóság előtt eljárást;
  • a papír alapon benyújtott kérelem esetén a kérelmező aláírását;
  • képviselet esetén a képviseleti jogosultság igazolását;
  • közigazgatási hatósági eljárás lefolytatására irányuló határozott kérelmet;
  • beadványában tüntesse fel, hogy az Egyenlő Bánásmódért Felelős Főigazgatóság eljárását kéri

Navigation Menu